Najczęściej zadawane pytania

  • Jak przebiega proces rekrutacji

    Możesz się do Nas zgłosić bezpośrednio przychodząc do Naszego biura bądź dzwoniąc pod wskazany numer telefonu 32 797 14 55 lub wypełniając formularz rekrutacyjny na Naszej stronie internetowej. 
    Po otrzymaniu zgłoszenia oddzwonimy do Ciebie i odpowiemy na wszystkie pytania związane z pracą jako opiekunka osób starszych w naszej Agencji Pracy SCG. 
    Kolejnym istotnym etapem będzie sprawdzenie znajomości języka niemieckiego przez naszych koordynatorów oraz odpowiednie dobranie oferty pracy zgodniej z Twoimi oczekiwaniami i umiejętnościami.

  • Czy posiadają Państwo jakieś nowe oferty pracy?

    Każdego dnia do naszej Agencji Pracy spływają nowe oferty pracy na terenie całych Niemiec. Publikowane zostają one na bieżąco na naszej stronie internetowej w zakładce "oferty pracy"
    http://scgagencja.eszafa.net/oferty-pracy
    Poza tym dysponujemy szeregiem stałych, sprawdzonych już zleceń. 
     

  • Jaką umowę proponujecie?

    Agencja Pracy SCG proponuje zatrudnienia na podstawie umowy zlecenie.

  • Jakie muszę mieć kwalifikację aby pracować z Państwa firmą?

    Najważniejsza jest znajomość języka niemieckiego oraz Twoje doświadczenie w opiece nad osobami starszymi. Zarówno za granicą jak i w Polsce np. wśród członków Twojej rodziny. Liczy się każdy kontakt jaki miałaś z osobą chora w podeszłym wieku. 

  • Czy będę tam zdany/a sam/a na siebie?

    Nasza Agencja dokłada wszelkich starań, żeby nasz personel otrzymywał od nas jak najwięcej pomocy i wsparcia. Z naszymi pracownikami pozostajemy w kontakcie przez cały okres ich pobytu. Na bieżąco staramy się rozwiązywać wszystkie napotkane problemy. Gwarantujemy stałą opiekę koordynatora.

  • Jaki jest stan podopiecznych? Czy wszyscy seniorzy są obłożnie chorzy?

    Każdy z Naszych podopiecznych wymaga różnej formy opieki. Są to ludzie mniej lub bardziej schorowani. To Ty decyduje do jakiego przypadku wyjedziesz. 

  • Na jaki okres mogę wyjechać?

    Pełnowymiarowe zlecenie na jakie możesz wyjechać z Naszą Agencja Pracy trwa dwa miesiące. Jednak oferujemy także wyjazdy od jednego do kilku miesięcy. To do Ciebie należy ostateczna decyzja na jaki okres chciał(a)byś wyjechać. Zdarzają się również dwu, trzy-tygodniowe zastępstwa.

  • Czy przed podjęciem współpracy, pobieracie jakieś opłaty?

    Agencja nie pobiera żadnych opłat.

  • Gdzie odprowadzane są składki i podatki, w Polsce czy w Niemczech?

    Wszystkie składki i podatki są odprowadzane w Polsce.

  • Czy pracując w Niemczech muszę ponosić jakieś wydatki na zakwaterowanie lub wyżywienie?

    Wszelkie koszta związane z zakwaterowaniem i wyżywieniem pokrywa rodzina Seniora lub sam podopieczny. Każdej Opiekunce przysługuje osobny pokój z pełnym wyposażeniem, zdarzają się zlecenia, na których występują takie udogodnienia jak: osobna łazienka, internet, telefon, tv, własny aneks kuchenny, osobne mieszkanie. Są również zapewnione podstawowe posiłki.

  • Jak mam dojechać do Niemiec?

    Istnieją dwa sposoby organizacji przejazdu.

    • Dojazd na zlecenie każda Opiekunka może zorganizować sama, w przypadku gdy ma już swoich stałych sprawdzonych przewoźników lub posiada swój samochód, którym może dojechać na zlecenie. Przysługuje jej wtedy zwrot kosztów przejazdu w wysokości 150 - 170€ (w zależności od tego jaki środek lokomocji wybierze)
       
    • Całą organizacją dojazdu na zlecenie zajmują się nasi koordynatorzy. Korzystamy ze sprawdzonych autobusów liniowych lub minibusów, które dowożą Was pod sam dom osoby podopiecznej. W takiej sytuacji firma pokrywa wszelkie koszta.
  • Czy wynagrodzenie wypłacane jest z zł czy Euro?

    Dostosowujemy się do potrzeb Opiekunki lub Opiekuna. Dajemy możliwość wybory waluty, w jakiej ma być wypłacane wynagrodzenie.

  • Jakie jest wysokie wynagrodzenie?

    Na wysokość zarobków mają wpływ kwalifikacje opiekuna / opiekunki, znajomość języka niemieckiego oraz stan zdrowia podopiecznego. Na najlepiej płatne oferty największe szanse mają osoby z dobrą lub bardzo dobrą znajomością języka niemieckiego. Zawsze staramy się jednak wynegocjować jak najkorzystniejsze warunki finansowe dla naszych pracowników. Ponad to przewidujemy tzw "bonusy", czyli premie za pracę w okresie świątecznym bądź wakacyjnym - nawet do 300€.

  • Czy będę ubezpieczona/y

    Tak. Państwa bezpieczeństwo jest dla nas sprawą priorytetową. Ubezpieczenie trwa od momentu wyjazdu, przez cały okres trwania umowy, obowiązuje w Polsce i Niemczech. Każda kandydatka / każdy kandydat otrzyma kartę ubezpieczeniową, uprawniającą do korzystania z usług medycznych i prywatną polisę ubezpieczeniową. Ponadto dla każdej osoby współpracującej z naszą firmą odprowadzamy wszystkie obowiązkowe składki ZUS, co ma również wpływ na wysokość przyszłej emerytury.

  • Czy jest to praca legalna?

    Tak. Oferujemy wyłącznie legalne zatrudnienie na podstawie umowy cywilnoprawnej.

  • Jak długo czeka się na ofertę pracy?

    Staramy się, aby okres oczekiwania na ofertę był jak najkrótszy. Pierwszy kontakt z naszej strony zwykle ma miejsce w ciągu 24-48h od otrzymania zgłoszenia (formularza). Oferty pracy przedstawiamy najczęściej na przestrzeni 2-10 dni.

  • Czy mogę podjąć pracę nie mając doświadczenia

    Tak. Firma SCG umożliwia podjęcie pracy również osobom nie posiadającym doświadczenia. Część naszych klientów to osoby nie wymagające fachowej opieki, nie cierpiące na żadne skomplikowane choroby. Są to ludzie samotni, którzy potrzebują pomocy i wsparcia w życiu codziennym.

  • W jakim stopniu muszę władać językiem niemieckim, aby otrzymać pracę?

    Od naszych pracowników oczekujemy przede wszystkim znajomości języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym. Zdarzają się jednak oferty dla osób ze słabszą znajomością języka niemieckiego.

  • Jakie niezbędne dokumenty należy dostarczyć, aby ubiegać się o pracę?

    Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy w języku polskim oraz dostarczyć aktualne zdjęcie. Można to zrobić drogą pocztową, telefoniczną lub mailową.

Jeżeli rozumiesz potrzeby starszych osób

i chcesz nieść pomoc innym w zamian za godziwe wynagrodzenie, proszę wypełnij nasz
formularz rekrutacyjny lub zadzwoń do nas! Nasi pracownicy objęci są programem pomocy
24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.